søndag den 6. marts 2016

Ramvalt 1. måned

Goddag alle sammen

I går var jeg til rollespil i ribe. Ripen startede op for deres nye månedskampagne Ramvalt. Ligesom med Falthea tænker jeg at skrive blog om, hvad jeg oplever til scenarierne, på den måde kan jeg nemlig huske, hvad der skete, og hvad jeg oplevede.
Jeg har besluttet mig for med denne kampagne at forsøge at skrive mine blogs som en dagbog for min karakter Tessa Evelyn Van Zidler.

Kære Dagbog
Så nåede vi endelig øen. desværre var vi så uheldige at starte med at melde vores ankomst ved at sejle ind i VRS Ravaark. Det virkede dog heldigvis til at Pommeroy ikke bed synderlig meget mærke i det. Tror snare det var Wilfred der var lidt muggen over det. Nå efter en tumult landgang hvor de fleste af os, var i god behold kunne vi betræde øen. Vi gik i samlet flok, og heldigvis for det. Da vi havde gået i noget tid, skimtede nogle af folkene, nogle underlige væsner inde i krattet. Jeg kunne ikke rigtig se dem, men jeg var alligevel ikke helt tryg ved det. Selvfølgelig skulle både Wilfred og Arthur afsted for at se hvad det var. Senere så vi dem alle. Det var underlige væsner med meget lange klør. folkene var dog enige om at samarbejde og vi fik da også alle sikkert ind i byen. Hvert fald hvad jeg ved af. Byen var lidt et ubehageligt sted. der var knogler og skelletter alle vegne. og på jorden foran kroen, stod der skrevet med knogler "SKRID" Jeg må inddrømme, jeg der overvejede om det nu var et godt valg at være taget til Ramvalt. Nå Ethan fra magikontrolatet udnævnt Wilfred til borgmester i byen og Arthur som leder for sikkerheden. Jeg selv kom til at repræsentere Corynia i et rå bygget på en fra hvert land. Men jeg er også den eneste fra Corynia her og samtidig den eneste Elver. Det er på sin vis lidt ensomt. Jeg er til gengæld ikke den eneste alkymist her. Vi blev hurtigt kastet ud i at forsøge at rense vandet, så det blev drikkebart igen. Desværre fik vi afprøvet det for tidligt på et troldfolk, som blev dødelig syg af det. Det var ikke godt. Vi fik dog heldigvis kurreret ham senere.
Jeg mødte også den her søde præst på Ramvalt, Asmus hedder han og er Zana præst. Jeg fornemmer virkelig, hvordan Zana lyser ud igennem ham og håber inderligt på at få lov at bruge mere tid sammen med ham. Generelt er der egentlig mange spændende personer på ramvalt, det underligt hvorfor de alle er her. Hvad mon deres grund er til at rejse ud på en ukendt ø? Jeg mødte endda Voitel! Tænk at han også er her. Det er lidt underligt. Jeg ved ikke præcis hvor meget han husker til mig, ja jeg kunne næsten ikke genkende ham heller. Men efter han nævnte, hvem han var længes jeg efter at snakke mere med ham, høre hvordan hans veje har ført ham til Ramvalt, og høre hvorfor han er blevet dusørjæger, som jeg kan forstå han er.
Det har egentlig været en meget voldsom dag rent oplevelsesmæssigt. Foruden det vi opdagede da vi kom, så kom der også udøde eller ekkoer, hvad det nu hedder, der var havfolk, og også pirater... udøde pirater lød det til? Jeg ved godt nok ikke om det var det rigtige valg at tage til Ramvalt, men jeg har ligesom ikke andet og vil ikke være alene igen.

- Tessa Evelin Van Zidler

Sådan slutter første dagbog fra Tessa, det er svært at få det hele med uden at det bliver kilometer langt. Det var et super fedt scenarie, som klart kan anbefales til andre. Det var fedt at man kunne høre skud fra sortkrudtsvåben rundt omkring og at man ikke helt lige vidste, hvad der ville ske som det næste. Jeg glæder mig sygt til næste gang og håber på at jeg får udviklet lidt på både karakter og alkymist rekvisitter.

-// over and out chrille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar