søndag den 27. marts 2016

J-popcon 2016

God aften

I weekenden blev det igen tid til J-popcon. En Con jeg elsker og holder særlig meget af. Igen i år tog Simone og jeg afsted som frivillige hjælpere for at spare penge. Selvom det i første omgang ikke lige så ud som det plejede endte det egentlig fint nok ud. Vi havde vagt lørdag og søndag morgen fra kl. 6 til kl 10 men ellers havde vi så hele connen til at hygge på.

Jeg har været super glad for at være afsted i år. Jeg havde lavet nyt cosplay, Vaporeon fra Pokemon. For at være ærlig var jeg meget i tvivl omkring resultatet, men efter at jeg blev trukket til side for 7. gang, så blev jeg overbevidst om at jeg faktisk havde lavet et rigtig godt stykke arbejde. Jeg var endda så heldig at blive strukket til side af det danske cosplay magasin DKos, som ville have mig med i bladet. kort efter blev jeg trukket ud af en anden, som ville lave en video til youtube, hvor hun ville bruge mig. Jeg må indrømme jeg voksede et par cm der og var virkelig stolt af mig selv. Jeg har desværre ikke kunne finde nogen af billederne endnu.

Nå dette års con stod i pokemonernes tegn og af den grund havde de arrangeret challenge over hele weekenden. Så man skulle samle et hold fredag aften, som man så skulle gennemføre nogle opgaver sammen med. Vi havde på forhånd aftalt at danne hold med vores "strawhat crew". Egentlig mennesker jeg kun har mødt meget få gange før, men alligevel klikkede vi helt vildt godt. Også de overraskede mig meget i, hvordan de behandlede mig og omgik mig. Det er super hyggeligt at være i crew med dem og have interne jokes passende til one piece som er serien Straw hat crew stammer fra.
Jeg leget meget med tanker om at invitere dem alle til Kolding til sommer til noget sommer/grillhygge, for at snakke mere med dem. Det er simpelthen for meget at vente et helt år på at se dem igen.

Om Søndagen skulle Jakob komme. Jakob mødte jeg første gang til Reign of Saturn, men vi havde alligevel aftalt at støde på hinanden og sige hej. desværre var han slet ikke til at finde. ikke før han pludselig sad foran mig, vendte sig om og sagde: "Hej AK" det var meget mærkeligt. men jeg blev rigtig glad for at jeg nåede at sige hej. Vi snakkede en del og det var super hyggeligt. Igen Jeg er utrolig positiv overrasket over, hvordan folk hilse på mig, og ikke mindst er jeg overrasket over, hvor god jeg er blevet til at hilse på folk og være imødekommende og åben.

Generelt var det en super god weekend, med mange fede episoder og gode minder. jeg kan ikke rigtig sætte ord på dem, men jeg ved de er der og jeg er så glad for min oplevelse.
Jeg er også rigtig glad for den udvikling jeg kan mærker der sker med mig. For to år siden havde jeg aldrig opsøgt mennesker som jeg gør i dag. jeg var ikke så åben og ikke så stolt af hvem jeg er.
Jeg er virkelig nået langt, selvom jeg nogen gange glemme det. Jeg er begyndt at få øjnene op for mine talenter og ser, hvad jeg kan gøre og udrette. Jeg er stolt af, hvem jeg er, og jeg synes egentlig jeg klare det meget godt på mange måder!
Den generte grå lille mus der engang var er næsten forsvundet og jeg er ikke længere helt så bange for at vise verden, hvem jeg er.

-// Over and Out Chrille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar