lørdag den 18. januar 2014

Det er for helved bare slik!! så stop med at ødelægge min barndom!!

Godaften ude i stuerne.

Ja undskyld mig, men nu synes jeg snart verden er gået for vidt! Alt slik skal jo efterhånden afskaffes af en eller anden dum politisk grund. Hvornår pokker er folk begyndt at lægge så meget vægt på hvad slik er formet som?

I efteråret 2013 var Lakridspiben på vej af market. Man havde i EU valgt efter, jeg ved ikke hvor mange år, at denne sukkersag var skadelig for børn. Ikke på grund af sukker eller det lyserøde krymmel for enden. NEJ! Simpelthen fordi denne Lakridsanordning efter sigende skulle få børn og unge til at begynde at ryge.
Dette er dog heldigvis stadig ikke sket.
I samme omgang foreslog man, at slik saltbomber i så fald også burde afskaffes da disse kunne føre til teorisme. Jeg ved ikke med andre men for mig er det bare en kugle lakrids med salt på. Det var ikke fordi jeg som barn sad og tænkte:" mmh saltbomber.. Hei jeg bomber Kina!" Hvem fuck gør det!?

Nå senest er det så Haribos oldgamle skippermix der er kommet i søgelyset. Man har nu fundet ud af, at de forskellige masker i posen er racistiske og vil fremover blive fjernet. posen har været at finde på markedet siden 1943 og wupti en dag er dens indhold racistisk. Jeg mener jo personligt det er et stykke kultur og jo det er måske lidt grotesk at man spiser det men seriøst det er bare fucking slik. Det da ikke fordi jeg tænker :" nu spiser jeg en neger når jeg propper den i munden" Men racistisk jo da, efter et liv på 71 år, er det pludselig ikke i orden.

Helt ærligt hvad er det for en verden vi lever i at så små ting skal skabe så stor ballade. Har politikerne da ikke vigtigere ting at give sig til, end diskutere hvad vores slik er formet som? Det er lidt groteskt er det ikke? Burde vi ikke bruge tiden på mere vigtige ting? Tja hvem ved...

Bare vent om lidt finder de vel ud af at en hare ikke lægger æg og så er det slut med at påskeharen kommer forbi med påskeæg! Eller vent  de fjerne skum-svampene i familieguf fordi det får børn til at spise svampe når de bliver voksne.
Kære søde Politikere, både i EU og DK hold jer venligst fra mit slik og brug dog energien på noget mere relevant fremover.

-// Over and Out Chrille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar