fredag den 11. oktober 2013

Rollespil og uddannelse.. livet er SKØNT!

Goddag derude!

Jeg sad i går og tænkte på, hvor heldig jeg er. Om meget kort tid kan jeg kalde mig folkeskolelærer. En titel der har været længe under vejs, har kostet tårer, skænderier og en masse andre ting. Nu lakker det mod enden og jeg kan snart komme videre jeg har opfyldt mit mål, på mine vilkår g jeg er blevet skærkere gennem de kampe jeg har haft.

En anden ting der fylder for tiden er rollespil. Engang tilbage i slutningen af februar, havde en lille grå mus meldt sig til "sådan noget rollespil der hedder Falthea". Hun var spændt på hvordan kostumet skulle se ud og hvordan håret skulle sidde, men da dagen for første scenarie kom, ville hun helst melde fra, grave sig ned i et dybt hul og aldrig nogensinde tage afsted. Men afsted kom hun, og hvor er jeg da glad for det! Jeg har fået så mange dejlige venner dernede, jeg har fundet et sted, hvor det er okay at være mig, at være lidt skæv og hvor jeg passer ind.
Jeg føler selv jeg har udviklet mig rigtig meget på de snart 9 måneder jeg har spillet. og jeg tør nok sige, at den lille grå mus ikke er helt så grå og lille længere.
Gennem min tid i Falthea har jeg gjort ting jeg hidtil aldrig ville have turdet gøre. Jeg har kæmpet mod andre rollespillere der har haft skræmmende roller, jeg har råbt en hel del, jeg har vist ydmyghed, jeg har været ved at tude flere gange fordi jeg ikke har kunnet rumme spillet, jeg har skubbet en person i brystet - ja det var meget grænseoverskridende bagefter, og vigtigst af alt jeg har udfyldt en rolle jeg ALDRIG ville have valgt hvis jeg var klar over hvad det indebar. Jeg er rigtig godt tilfreds og kunne ikke ønske mere.
Jeg er blevet taget godt imod dernede og det er bare en fantastisk følelse første lørdag i måneden når spillet er forbi, at man kan gå rundt og rose folk, sige tak for spil, få et kram, klappe hinanden på skulderen og ikke mindst få credit for det man selv har udrettet. - Hvilket bringer mig frem til en ting jeg stadig skal øve mig på, nemlig at modtage alle de rosende ord og komplimenter. For det er jeg da godt nok dårlig til og det er faktisk lidt ærgerligt. Men det virker bare så urealistisk at jeg skulle være lige sså god som nogen af de andre dernede og at de lægger mærke til mig...

-//Over and Out Chrille

Og så lige en lille collage fra Falthea ;-)



1 kommentar:

  1. åh, det er bare så livsbekræftigende at vide man har valgt rigtigt :)

    SvarSlet