tirsdag den 1. september 2015

Mit møde med Requiem

Hej hej...

Så kom weekenden, som stod på Requiem. Jeg var meget spændt og en smule nervøs for, hvad det hele var for noget, og ikke mindst om jeg kunne holde til det, da det er et Horror scenarie. Men alt gik fint på det punkt og jeg endte med at nyde weekenden.

Da jeg ikke har super glad for horror tog det mig et par måneders overvejelse om jeg nu skulle tage med eller ej, og en masse spørgsmål til GM'erne om de kunne sikre mig at jeg ikke løb skrigende væk. Heldigvis var der nogle uger før scenariet stadig ikke nogen der havde meldt sig til at stå i kro og jeg besluttede så at det kunne jeg da gøre. For dere r nok ingen der dræber folket der står for maden. Så jeg kom med alligevel og en uge før scenariets start glædede jeg mig helt enormt til at komme afsted og havde små sommerfugle i maven, for hvordan det mon ville blive.

Weekenden kom og med den også scenariet. Det blev en lidt stresset opstart da jeg lige skulle finde på plads i kroen og da det var sket, blev min karakter inviteret på måneskinstur. Naiv som jeg er, fulgte jeg glædeligt med. Lige hen til en dæmoncirkel hvor min sjæl blev ofret. Så var weekenden ligesom sat.
Det blev en meget lang aften, at skulle spille uden sjæl og på mange måder også lidt kedelig, men da jeg aldrig har prøvet at miste min sjæl før har jeg ikke den store erfaring med, hvordan man gør i den situation. Set i bakspejlet skulle jeg måske have gjort nogle ting lidt anderledes og måske handlet lidt mere aktivt så jeg kunne finde en løsning på mit problem noget før. Det ville sig nemlig at det først blev lørdag eftermiddag, at jeg fik en sjæl igen. Og det så kun en halv og ikke engang min egen. Æv bæv.

Det viste sig dog at jeg blev yderst glad for denne sjæl og der her opstod et vendepunkt for min karakter, som jeg er virkelig glad for at jeg fik med. Fra at være startet som en lille overpyntet lille forkælet gimpe, fik hun mere mod og styrke og endte med at kæmpe for sin frihed og sit videre liv på den helt rigtige måde. Hun blev magiker og begyndte at kunne se de døde og fik en ven, ulig hvad hun tidligere havde haft. Desværre mistede hun båndet til sin bror som altid havde været der (Noget af det jeg ærger mig mest over ved det hele) men mon ikke hun kan skabe sig et nyt og måske bedre til ham i den nye verden de kom til?
Jeg håber hvert fald at dere r mulighed for at jeg får lov til at spille videre og gerne ud fra nogle af de planer jeg allerede har vendt i hovedet :-P

Generelt havde jeg en rigtig god oplevelse og alle var super søde og venlige som altid. Det var endnu engang fedt at tage afsted til rollespil og møde en masse folk både dem man kender i forvejen men også at møde nye spændende folk og skabe nye venskabet. Helt sikkert det bedste ved alt rollespil!

Jeg blev taget rigtig godt imod af alle særligt GM'er og NPC'er (nok fordi det var dem der havde bedst tid til det ved siden af spillet) Det var en super rar følelse hver gang jeg var nede ved "førerbunkeren" og de fleste gange blev jeg da nok også lige 5 min. længere end nødvendigt for bare lige at hygge lidt.
Så alt i alt en super weekend der har givet mig blod på tanden og håb om mere!

-// Over and Out Chrille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar