søndag den 18. februar 2018

Annabell Swan - En beretning fra Pluto

I starten af februar var jeg igen i Odense for at deltage i et 50'er sci fi univers, jeg en gang før havde haft et møde med. Denne gang foregik scenariet på Pluto, scenariet svar på Tortuga. Dermed var det oplagt at spille pirat og jeg påtog mig rollen som Kaptajn for vores gruppe.
Desværre kendte vi ikke så mange der ville med og vores gruppe bestod det første lange stykke tid kun af to personer. Ved et opslag på scenariet facebook side, fik vi først en, og lidt senere to spillere, der ligesom os manglede en gruppe. senere igen fik vi to mere ind, men den ene endte med at måtte springe fra igen. Vi endte altså med en gruppe på seks spillede, der ikke helt kendte hinanden.

Det gik dog meget godt med hurtigt lige at finde ind til hinandens karakterer, skønt vi havde forskellige mål og visioner, men det blev en del af spillet og der kom nogle spændende diskussioner ud af det.

Selve scenariet var stor og der var mange spillere,, om det var med til at gøre det lidt uoverskueligt for mig skal jeg ikke kunne sige, men noget ved denne weekend fald hvert fald ikke i hak for mig. Derfor har det også taget mig lang tid efterfølgende at reflektere over oplevelsen. Den var en god weekend og jeg hyggede mig meget med at spille, men de ting jeg havde sat mig for at gøre og de relationer jeg regnede med at skulle bruge tid på, fik jeg bare ikke taget hånd om. Ligesom jeg manglede lidt nogle overordnede plots fra GM'ernes side. Ikke at de ikke gjorde deres arbejde godt, for de var gode til at give det vi efterspurgte til de opsatte ESR-rum. Jeg fik også endnu et møde med programmet Artimis, som er et flyveprogram, hvor man skal være 5 personer om at styre et skib. Det var meget sjovt, men svært. Særligt, når gruppen ikke har lige meget erfaring med programmet. Det var dog stadig en meget spændende oplevelse.

En ting der for mig blev lidt en hæmsko var, at nogen spillere snakkede engelsk. Det er lidt op ad bakke at skulle forhandle på et sprog jeg kan have svært ved at forstå og kun selv snakker på simpelt turist-niveau. som Kaptajn burde det jo være mig der tog mig af den slags, men langsomt begyndte andre i min besætning at overtage handlen, hvilken var fint nok, men hvor ville jeg ønske det havde virket noget mere professionelt.

Heldigvis kan jeg tage en masse gode minder med for scenariet. Vi kom i besiddelse af en VIP-nøgle, som gjorde vi kunne komme ind næsten alle steder. Det resulterede i at vi stjal brændstof fra mange af de andre crews og måtte gennem dem rundt omkring for ikke at blive opdaget. Vi fik overtaget et af flådes skibe, som vi fik lov til at flyve rundt i og fik missiler og andet spændende med. vores mekanikker gjorde vores skib 110% indbrydningsikkert.

Så alt i alt var det en god weekend efter omstændighederne, men jeg følte ikke jeg fik givet min karakter eller mine relationer den opmærksomhed de fortjente. Noget af det er der blevet "lappet" lidt på efterfølgende, men jeg håber at kan være med om 2 år til at give den en skalle igen.

-// Over and Out Chrille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar